یادداشت هایی در تبیین روش صالحین

قسمت دوم / آغاز کار

درآمد

در سال ۱۳۹۶، بلافاصله بعد از اتمام مسئولیتش در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، به خانه اصلیش یعنی موسسه فرهنگی شهید مدرس برگشت و به توصیه مدیرعامل وقت، در پروژه ” تدوین طرح تحول صالحین”به یاری هادی نصیری مدیر این پروژه شتافت. انچه در این بخش به صورت سلسله مطالب و به تدریج تقدیم شما می‌شود یادداشت‌هایی از علی قاسم زاده در تبیین مبانی و روش‌های اجرایی ” طرح تحول صالحین” است. از آن جایی که تاکید مولف بر گشودن باب نقد در این موضوع است، از صاحب نظرانی که بر هر بخشی از مطالب نقد یا حاشیه‌ای دارند دعوت می‌شود با ارسال نقطه نظرات خود، در غنی سازی بحث ما و مؤلف را یاری نمایند.

جناب مهندس زمانی پس از اخذ مصوبه هیأت امنا، موضوع را در هیأت مدیره نیز مطرح و با کسب اجازه از هیأت مدیره وقت، برادر عزیز و فرهیخته جناب آقای هادی نصیری را مأمور پیگیری این مصوبه کرد. هادی نصیری کسی است که غیر از تولد و رشد در یک خانواده فرهنگی و فرهیخته، خود از نوجوانی در مرکز مدرس عملاً درگیر فعالیت­‌ها و فرآیندهای فرهنگی وتربیتی بوده است. عشق و علاقه او به این عرصه او را از دانشگاه صنعتی و رشته دانشگاهی و آینده شغلی مرتبط جدا و عملاً از  او یک شخصیت آموزش و پرورشی خوش فکر و دغدغه‌مند ساخت. همراهی در مرکز مدرس و همکاری چندین ساله در مجتمع صالحین آقای زمانی را به این باور رسانده بود که هادی از پس این کار بر می­‌آید.

هادی پس از قبول این مسئولیت یا بهتر بگویم استقبال از این مسئولیت، کار خود را با پژوهش در ادبیات و پییشینه الگوهای تحولی در تعلیم و تربیت کشورهای مختلف جهان و ایران شروع  کرد. قرار است همزمان، بخشی از یافته­‌های این پزوهش به قلم خود هادی نصیری در این پایگاه با عنوان «گردشگری در آموزش و پرورش» عرضه شود.

اما قصه ورود من به این پژوهش،

حدود چهارسال بود که به علت مسئولیت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری که از سال ۱۳۹۲ بردوش من گذاشته شده بود تقریباً توفیق خدمت در موسسه مدرس از من سلب شده بود. وقتی به دنبال انتخابات دور جدید شورای شهر، بافت سیاسی شورای شهر تغییر کرد ترجیح دادم من هم داوطلبانه به مأموریت خودم در شهرداری پایان دهم، هرچند اگر هم خودم پیش‌قدم نمی شدم دوستان پیروز در انتخابات قطعاً این لطف را در حق من می­‌کردند. به دنبال این رخداد برادر و رفیق دیرینه­‌ام جناب مهندس حاج منصور­خان زمانی موضوع طرح تحول مدارس را مطرح و از من خواست تا در این پروژه به کمک برادر عزیزم جناب آقا هادی نصیری بروم. جواب نهایی من در پاسخ به این دعوت منوط شد به جلسه مشترکی با حضور من، جناب نصیری و جناب زمانی. علاقه‌مند بودم  ابتدا و قبل از تصمیم با نوع نگاه و روندی که تا آن موقع آقای نصیری در پیگیری طرح داشته آشنا شوم. محل قرارمان برای جلسه، سوئیت دفتر اقای زمانی شد. وقتی من رفتم هنوز هادی نیامده بود. پس از چند دقیقه گپ و گفت بین من و آقای زمانی سر و کله هادی با یک چمدان پیدا شد. ابتدا فکر کردم هادی مسافرت بوده و از سفر مستقیم به جلسه آمده است. بعد از چند دقیقه کاشف به عمل آمد که چمدان حاوی منابع و یادداشت­‌هایی است که ایشان در ارتباط با کار جمع آوری کرده است. مشاهده این صحنه و بعد از آن، گزارشی که هادی با عشق و شور ارائه کرد، نه تنها  من را مجاب، که علاقه‌مند به همکاری و همراهی با ایشان در این پروژه کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب :
نویسنده متن: علی قاسم زاده
نویسنده متن: علی قاسم زاده
برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[آرا: 0 میانگین: 0]

پیشنهاد سردبیر:
سردبیر عملکرد سایر نویسندگان را بررسی می‌نماید و مسئولیت تمامی محتوای علمی را بر عهده دارد.

معلوم نیست که والد و مربی خودشان چقدر عامل به حرف‌هایشان هستند!
معلوم نیست که والد و مربی خودشان چقدر عامل به حرف‌هایشان هستند!

در پنجمین سلسله نشست های چالش های تربیت نوبت به مربیان و فعالان فرهنگی مر کز فرهنگی شهید آیت الله مدرس رسید که در این جلسه مربیان پیرامون چالش‌های تربیتی به بحث و گفت وگو پرداختند.
این نوبت از برنامه نسبتا کوتاه و مختصر بود. در جلسه بعدی صحبت‌های جنجالی‌تری خواهیم داشت…

گفتگو با حاج آقا براتی اولین مدیر دبیرستان دوره دوم صالحین/قسمت دوم
گفتگو با حاج آقا براتی اولین مدیر دبیرستان دوره دوم صالحین/قسمت دوم

در دوره‌ی مدیریت آموزش و پرورش استان، مسائل اساسی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش چه بود؟ معمولا وقتی دولت‌ها کارشان را شروع می‌کنند، دوسال اول تجربی است. در دولت آقای احمدی‌نژاد وزیر آموزش و پرورش از اولین وزرایی بود که نتوانست با احمدی‌نژاد کار بکند...

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *