آقای احمد میدری، معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سومین جلسه تعاملی سیاستگذاری کودکان گفت: این تعطیلیها، شیوه آموزش و نمره دهی به دانش آموزان میتواند رفتارهای نادرست را در سیستم آموزشی کشور تثبیت کند.
او افزود: کرونا فرصتی است که محتوای آموزشی را از دست شرکتهای تجاری بیرون میآورد و عمومی میکند همچنین برای فقرا آموزشهای غیرحضوری استاندارد در کنار مدرسه داشته باشیم که در این راستا باید تجارب جهانی را بهتر بشناسیم.
میدری بیان کرد: نهادهایی مانند آموزش و پرورش و مدرسه فقط کارکرد آموزشی ندارند بلکه مهم ترین نهاد در تعلیم و تربیت هستند بنابراین لازم است که آموزش ترکیبی و بازگشایی مدارس در سیاست های ما دنبال شود.
معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: با کمک رسانهها و دیده بانهای نظام اجتماعی مانند خیریهها و معاونت رفاه وزارت کار باید اینگونه مسائل تبین شود چرا که معاونت رفاه وزارت کار در مسائلی مانند آموزش، فقر و بهداشت باید ورود پیدا کند بنابراین اکنون هم باید نشان دهیم سیستم آموزشی چه پیامدهایی در گسترش فقر آموزشی داشته است.
میدری اظهار کرد: آنچه که جامعه را میسازد و شکل میدهد نظام آموزشی است و اگر نابرابری کاهش پیدا کند منجر به گسترش عدالت آموزشی میشود.
در آخر شاید بتوان به این مورد اشاره کرد که عدالت آموزشی با پخش کردن یک نواخت تبلت به مناطق محروم یا حتی اتصال اینترنت به تمامی این مناطق حاصل نمیشود.
اینها تنها ظواهر کار است و ما همه خوب میدانیم که سطح آموزش در مدارس دولتی چقدر با مدارس غیرانتفاعی فرق میکند.
0 Comments