مجله خبری

شاد خیلی زود به روزرسانی خواهد شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهدی شرفی درباره مشکلات پیش‌آمده برای دانش‌آموزان و معلمان در اپلیکیشن شاد گفت: در نسخه جدید ارائه‌شده از نرم‌افزار شاد، ایرادات نسخه‌های قبلی برطرف شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهدی شرفی درباره مشکلات پیش‌آمده برای دانش‌آموزان و معلمان در اپلیکیشن شاد گفت: در نسخه جدید ارائه‌شده از نرم‌افزار شاد، ایرادات نسخه‌های قبلی برطرف شده است. دانش آموزان و معلمان می‌توانند با به‌روزرسانی نسخه قبلی، نسخه جدید را جایگزین و بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به بالابود حجم فایل‌ها و برنامه‌های ارسالی در اپلیکشین شاد، گفت: بر این موضوع واقفیم که بالا بودن حجم فایل‌ها باعث اشغال فضای زیادی در تبلت یا گوشی معلمان می‌شود و برای رفع این مشکل، گزینه‌ای را در روی اپلیکیشن شاد قراردادیم که امکان فشرده‌سازی فایل‌ها را فراهم می‌کند. معلمان و دانش آموزان باید ابتدا فایل را فشرده و سپس ارسال کنند. علاوه بر این باید به معلمان ‌آموزش داده شود که فیلم‌های تولیدی را با حجم کم ضبط و ارسال کنند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: معمولاً معلمان با گوشی همراه خود فیلم گرفته و از ابزارهای فشرده‌سازی استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل چنین مشکلی به وجود می‌آید. ما برای حل این مشکلات روی آپدیت جدید این ویژگی را گذاشته‌ایم که هم زمان با آپلود کردن، ‌فایل‌ها فشرده‌سازی هم می‌شوند.

شرفی در واکنش به مقایسه سادگی کار در نرم افزار شاد با نرم‌افزارهای خارجی مانند واتس آپ و … تصریح کرد: طی روزهای آینده دو ابزار در اپلیکشین شاد ایجاد خواهد شد، یکی از این ابزارها مربوط به حضور و غیاب است و یک ابزار دیگر هم پخش آنلاین یا لایو است. از بازخوردهای دریافت شده از دانش آموزان به جرات پیش بینی می‌کنیم که در صورت اضافه شدن این دو ابزار دانش‌آموزان و معلمان اپلیکیشن شاد را به همسان‌های خارجی خود ترجیح خواهند داد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امکان حضور و غیاب قبلا هم بوده و معلمان پیش‌تر هم در این فضا حضور و غیاب را چک می‌کردند، گفت: با بارگذاری ابزار جدید در نسخه به روز اپلیکیشن شاد، این نرم افزار قادر است خودش حضور دانش آموزان را اعلام کند در حالی که در نسخه قبلی معلم با چک کردن آنلاین بودن دانش‌آموز متوجه حضور او در کلاس می‌شد.

شرفی ادامه داد: همچنان پیگیر رایگان شدن اینترنت هستیم. وزیر آموزش و پرورش برای این کار به رئیس جمهور و به آقای آذری جهرمی نامه ارسال کردند و امیدواریم این کار هم انجام شود. ما با جدیت پیگیر رایگان شدن اینترنت دانش آموزی هستیم تا سریعتر کار انجام شود. رایگان شدن هزینه اینترنت جهت استفاده از نرم افزار شاد هم مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد و باید انجام شود.

وی به وضعیت زیر ساخت‌های موجود برای پیاده‌سازی اپلیکیشین شاد در کشور اشاره کرد و گفت: زیرساخت استفاده از ابزارها در کشور ما فراهم بوده، زیرا پیش از اپلیکیشن شاد هم بعضا از اپلیکیشن‌های خارجی استفاده می‌شد. البته زیرساخت‌ها بعضا مشکلاتی داشته است و بیشتر در زمینه سرورها بوده است. از این رو ما در مرحله اول درخواست کردیم که یک دیتا سنتر خاص و یک پهنای باند اختصاصی برای کل سامانه شاد ایجاد شود.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشکلاتی که در اوایل داشتیم تا حدود زیادی مرتفع شده و هر مشکلی که در سیستم بوده پیگیری شده است، اظهار کرد: 12 میلیون معلم و دانش آموز اپلیکیشن شاد را نصب کردند و حدود 700 میلیون فایل با حجم‌های مختلف در آن جا به جا به شده است. تولید این برنامه از نظر شبکه‌ای محدودیت‌ نداشته و تنها در زمینه سرور‌ها برای ذخیره‌سازی و پردازش مشکل ایجاد می‌شده که آن را برای این نرم افزار به شکل اختصاصی تهیه کردیم.

شرفی با اشاره به آغاز موج دوم کرونا در پاییز با توجه به اعلام وزارت بهداشت، بیان کرد: قطعا تا آن زمان این نرم‌افزار به مرحله‌ای خواهد رسید که دانش‌آموزان و معلمان مشکلی نداشته باشند. در حال توسعه نرم افزار هستیم و مدام ابزارهایی به این برنامه اضافه می‌شود، حتی ابزارهای آموزش آنلاین یا آزمون ساز را اضافه خواهیم کرد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: مابقی ابزار‌هایی که به آموزش کمک می‌کنند، کم کم در مرحله توسعه به سیستم اضافه می‌شود و در نهایت شاد به برنامه‌ای تبدیل خواهد شد که بتواند به راحتی تعامل دانش‌آموزان را پوشش دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب :
نویسنده متن: سردبیر
نویسنده متن: سردبیر
برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[آرا: 0 میانگین: 0]

پیشنهاد سردبیر:
سردبیر عملکرد سایر نویسندگان را بررسی می‌نماید و مسئولیت تمامی محتوای علمی را بر عهده دارد.

معلوم نیست که والد و مربی خودشان چقدر عامل به حرف‌هایشان هستند!
معلوم نیست که والد و مربی خودشان چقدر عامل به حرف‌هایشان هستند!

در پنجمین سلسله نشست های چالش های تربیت نوبت به مربیان و فعالان فرهنگی مر کز فرهنگی شهید آیت الله مدرس رسید که در این جلسه مربیان پیرامون چالش‌های تربیتی به بحث و گفت وگو پرداختند.
این نوبت از برنامه نسبتا کوتاه و مختصر بود. در جلسه بعدی صحبت‌های جنجالی‌تری خواهیم داشت…

گفتگو با حاج آقا براتی اولین مدیر دبیرستان دوره دوم صالحین/قسمت دوم
گفتگو با حاج آقا براتی اولین مدیر دبیرستان دوره دوم صالحین/قسمت دوم

در دوره‌ی مدیریت آموزش و پرورش استان، مسائل اساسی تعلیم و تربیت آموزش و پرورش چه بود؟ معمولا وقتی دولت‌ها کارشان را شروع می‌کنند، دوسال اول تجربی است. در دولت آقای احمدی‌نژاد وزیر آموزش و پرورش از اولین وزرایی بود که نتوانست با احمدی‌نژاد کار بکند...

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *