مجله خبری

واقعا مدارس از ۱۵ شهریور شروع به کار می‌کنند؟

بازگشایی مدارس، چه موقع و چگونه؟!

محسن حاجی میرزایی در برنامه نگاه یک اظهار داشتند که طبق برنامه سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه امسال چه به صورت حضوری و غیرحضوری و یا ترکیبی از این دو آغاز خواهد شد و اگر در استانی وضعیت قرمز باشد از روش‌های دیگری استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در هر حال آموزش و پرورش تعطیل بردار نیست، گفت: هرچه شیوع کرونا شدت گرفت و ناچار شدیم که مدارس را تعطیل کنیم از فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌های استفاده خواهیم کرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در مدارسی که تراکم بالاست دانش‌آموزان را به دو دسته تقسیم می کنیم؛ گروهی روزهای زوج و گروهی روزهای فرد به مدرسه می روند، گفت: آن‌ها در ساعات غیرحضوری بخشی از درس و در ساعات حضوری بخش دیگری از درس را دریافت می‌کنند. روزهای پنجشنبه اجازه دایر کردن مدارس از سوی ستاد کرونا داده شده است.

وی با اشاره به وضعیت سفید تصریح کرد: در وضعیت سفید نیز امکان بازگشایی کامل مدارس وجود دارد. وقتی با عدم قطعیت روبرو می‌شویم هیچ کسی آینده روشنی از آینده ندارد، بنابراین موظف هستیم منعطف باشیم و برنامه ریزی منعطفی داشته باشیم. برنامه ما به گونه‌ای است که می‌تواند از حالتی به حالت دیگر منتقل شود. ممکن است در یک بازه زمانی امکان حضور وجود داشته باشد و در بازه زمانی دیگری این امکان وجود نداشته باشد. بنابراین برنامه ترکیبی است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا بازگشایی‌ها به صورت استانی و در تهران به صورت منطقه‌ای برنامه ریزی شده است، گفت: درصدی از معلمین ما تحرک دارند و از مناطقی به مناطق دیگر می‌روند و حتی بین شهرهای مختلف رفت و آمد می‌کنند. باید بر حسب شرایط استان تصمیم گیری کنیم.

 

حاجی میرزایی درباره اخباری مبنی بر برگزاری کلاس‌های حضوری در برخی مدارس خاص در ایام تابستان اظهار کرد: در مدارس دولتی به طور قطع این کار انجام نمی‌شود اما در برخی مدارس غیردولتی ممکن است به دلیل عدم آگاهی از مقررات این کار انجام شده باشد که تذکر داده‌ایم و مشکل برطرف شده است. اگر هم تخلفات دیگری مشاهده شود شورای نظارت بر مدارس غیردولتی برخورد می‌کند.

به اشتراک گذاری این مطلب :
نویسنده متن: مهدی نوری
نویسنده متن: مهدی نوری
برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[آرا: 0 میانگین: 0]

پیشنهاد سردبیر:
سردبیر عملکرد سایر نویسندگان را بررسی می‌نماید و مسئولیت تمامی محتوای علمی را بر عهده دارد.

کتاب ششم– گزارشی از کتاب «مدرسه مطلوب»
کتاب ششم– گزارشی از کتاب «مدرسه مطلوب»

درآمد

روزمره گی و فاصله گرفتن از روزامدی یکی از اسیب ها و تهدیداتی است که اغلب کارگزاران حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت در معرض ان قرار دارند. حساسیت و خطر این تهدید وقتی بهتر درک می شود که بدانیم مخاطبین این حوزه یعنی کودکان و نوجوانان، نه مثل گذشته در هر ده سال یکبار، که بدون اغراق هر روز در حال پوست اندازی و تغییر و تحول هستند. عدم اگاهی از اخرین نظریات، یافته ها و تجویزها می تواند روز به روز فاصله ما را با نسل جدید بیشتر و بیشتر کند.در این بخش بنای براین داریم که بهترین و جدید ترین دیدگاهها در حوزه تعلیم و تربیت را که در قالب کتاب یا مقاله متتشر شده است به شما کارگزاران حوزه تعلیم و تربیت اعم از مدیران، معاونین، معلمین و حتی اولیاء عزیز معرفی کنیم و با این پیش فرض که ممکن است به هر دلیل و یا بهانه ای نتوانید منابع معرفی شده را بخوانید خلاصه هر منبع را نیز به شما تقدیم کنیم. در آغاز زحمت این کار را بر دوش تعدادی از همکاران خود در جمع هیات تحریریه سایت قرار داده ایم اما در ادامه امیدمان این است که خود شما عزیزان در این پویش فرهنگی سهیم شده و ما را در انتخاب و معرفی اینگونه اثار یاری فرمایید.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *