مجله خبری

چگونه از نظر یک مدیر کل ۵۰ سال جلو رفتیم؟

چند روز پیش بود که عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران این را بیان کرد که در این ۹ ماه، با برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزش و پرورش و جهاد صورت گرفته، در عرصه تعلیم و تربیت پنجاه سال جلو رفتیم...

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در این ۹ ماه، با برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزش و پرورش و جهاد صورت گرفته، در عرصه تعلیم و تربیت پنجاه سال جلو رفتیم.

چند روز پیش بود که عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران این را بیان کرد که در این ۹ ماه، با برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزش و پرورش و جهاد صورت گرفته، در عرصه تعلیم و تربیت پنجاه سال جلو رفتیم.

و علت این گفته‌های خود را اینگونه بیان کرد که  در شرایط کرونا، تولید محتوای خوبی در حوزه پرورشی داشتیم که جای خداقوت دارد؛ همچنین شبکه شاد بستری فراهم کرد تا مدیران کشور بتوانند در کوتاه ترین زمان با دورترین نقطه کشور صحبت کنند. در واقع کرونا برای آموزش و پرورش تبدیل به یک فرصت شد.

شاید خالی از لطف نباشد که از ایشان بپرسیم شبکه‌ی شادی که اینگونه از آن تعریف می‌کنید چگونه توانسته است با قطعی دائمی که دارد ارتباط مدیران کشور را با دورترین نقاط کشور برقرار کند؟

البته ما با این پیش فرض را می‌گذاریم که دانش‌آموز روستا‌یی در نقاط دور کشور، تبلت یا تلفن هوشمند با پهنای باند مناسب اینترنت دارد. شاید منظور ایشان مدارس خصوصی است که هر کدام خودشان در یک پلتفرم خریداری شده در حال آموزش هستند در صورتی که در اکثر مدارس دولتی معلم‌ها آموزش را دارند با واتس‌آپ جلو می‌برند…

آیا این پیشرفتی که آقای مدیر کل می‌گوید تنها شامل ابزار و فرم می‌شود یا با پیشرفت و بروزرسانی در محتواهای آموزشی هم همراه بوده. آیا سرفصل‌ها و مطالب آموزشی هم ۵۰ سال جلو رفته؟!

و آیا این تعریف از رشد در حقیقت و ماهیتِ مسئله‌ی تربیت موثر است و به اندازه‌ی آموزش حضوری بازده دارد؟

به اشتراک گذاری این مطلب :
نویسنده متن: محمدمهدی اورنگی
نویسنده متن: محمدمهدی اورنگی
برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[آرا: 0 میانگین: 0]

پیشنهاد سردبیر:
سردبیر عملکرد سایر نویسندگان را بررسی می‌نماید و مسئولیت تمامی محتوای علمی را بر عهده دارد.

آیا کشور به سمت خصوصی سازی آموزش در حال حرکت است؟
آیا کشور به سمت خصوصی سازی آموزش در حال حرکت است؟

حاجی بابایی ادعا می‌کند که سهم آموزش و پرورش از بودجه کاسته شده و این اتفاق به یک سیاست پشت پرده مبنی بر افزایش خصوصی سازی در این وزرات‌خانه بر می‌گردد که با اصل۳۰ قانون اساسی در تناقض است. در ادامه معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش طی مصاحبه‌ای تلاش می‌کند پاسخگوی حاجی‌بابایی باشد…

قسمت هفتم/ اصل نشاط و شادمانی

پس از مروری اجمالی بر ” مبانی” روش صالحین به لطف خدا از این شماره به بررسی مختصرِ ” اصول ”  یازده‌گانه این روش خواهیم پرداخت.
اولین اصل “نشاط” و “شادمانی” است که معانی عجین و به هم پیچیده‌ای دارند.
وقتی قرار است مقوله شادی در حوزه تعليم و تربيت مورد توجه قرار گيرد بايد همه عوامل و اجزاء در اين فرآيند ديده شود، از فضا و مكان مدرسه گرفته تا  منابع انسانی فعال در مجموعه…
چراکه همه این‌ها به صورت خودآگاه زیر ذره‌بین تجزیه و تحلیل دانش‌‌آموز قرار گرفته و به شکل ناخودآگاه در فرآیند آموزش و تربیت مؤثر واقع می‌شود.

مصاحبه با آقای رضوانی‌پور مدیر دبیرستان دوره اول صالحین

بنده حسین رضونی پور متولد 1344 هستم. دوران نوجوانی بنده با انقلاب اسلامی همراه بود. سال 57 من سیزده ساله بودم و به عنوان یک نوجوان دربرنامه‌های انقلاب و مسائلی که در حد سن و سال یک نوجوان بود درگیر بودم. حضور من در دبیرستان هراتی موجب آشنا شدن با...

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *